Хиляющий бронепал
Регистрация: 13.07.2007
Сообщения: 2,893
Вес репутации: 46
|
Цитата:
Сообщение от Araghorn
Judjement of Light пашет 100% - проверено. Рога ой, как хорошо им хиляется =))) наверное, не слабее реньюшки =)
Повторюсь, крайне интересно услышать что-либо о http://thottbot.com/s31801 от компетентных/знающих лиц...
|
Все что нашла вот тут http://www.wowhead.com/?spell=31801#comments
Цитата:
I've been thinking alot about this Seal, being a Paladin of the tanking variety. The Seal works as mentioned as a DoT, being applied on the mob. With 5 stacks, you are doing 600 damage over 12 seconds, meaning it ticks with 150 without any spelldamage equipment and no JoCr. One Tick benefits for about 17% of your total +spelldamage (Formula from wowwiki and confirmed with own calcs). It will tick indefinitely if the Seal is kept up, though it will not stack beyond 5 applications.
Doing some calculations, a reckoning-spec Paladin would need about +300 spelldamage to have SoR being more effective anyways from the aggro gain point of view (which is holy damage applied). This calculation is a little bit iffy, because you have to factor in the reck procs which are based on opponents attack speed.
The problem I have found with this is, that the proc of SoV can be resisted. I'm not talking the DoT but the application of the Stack or refreshing of the Stack. Even against opponents 2 Levels below me, this happens quite alot, so even with constantly having the Seal up, it happens to me every other fight, that i drop back to 0 stacks and have to start anew, thus screwing my "constant threat generation".
Having more than one opponent at a time (which is what paladin tanks are used for in my opinion) immediately tips the scale towards SoR because Reckoning will be up way more often than with one opponent. With just a single opponent, SoV is more effective if the opponent has an attack speed of 2.5 or slower, provided that the DoT doesn't get removed due to resists.
All in all: SoR > SoV for tanking purposes. Just my opinion, though
EDIT: SoV has about 20ppm, meaning a weaponspeed of 3.0 or slower will have 100% procchance. Reckoning needs a weapon of 2.0 or slower to have the full effect in any case (4 extra attacks in 8.0 secs). In my opinion, SoV is an alternative only for those trying to tank without reckoning, even when factoring in the damage from judgements (again for +300 spelldamage and JoCr up, they amount to 850 or 600 for JoV or JoR respectively). All the numbers used here come from actual live server experience and experimenting with those spells mentioned.
Last edited by
|
Нашла что-то типа русской воввики, хорошее начинание.
Ссылка на таблицу классов, очень интересна оценка разных особенностей класса, вставить не могу, а жаль.
Вот тут http://ru.wow.wikia.com/wiki/%D0%9A%...B0%D1%81%D1%81
Нашла способ. К картинке легенда.
Цитата:
Легенда
DPS Эффективность нанесения "Урона в секунду"
AoEЭффективность нанесения урона одновременно нескольким противникам (AoE означает Area of Effect - площадь поражения (заклинания, умения))
HealЭффективность лечения
TankЭффективность удержания агро и получения большого количества урона.
CCСпособность управления толпой монстров
PullЭффективность пула BuffПолезность баффов для других членов группы DbfЭффективность дебаффа врагов. Включает в себя DoT и другие ослабляющие эффекты.
MAПолезность в качестве вспомогательного мейна, т.е. того, кто выбирает следующую цель для других членов группы.... ((the one of the group calling the next target for all members))
Рейтинг
Эти рейтинги составлены по мнению, и для их изменения необходимо предварительное обсуждение на странице Talk:Класс.
4 = Лучший класс для этой задачи
3 = Очень хороший класс для этой задачи
2 = Хороший класс для этой задачи
1 = Класс может выполнять эту задачу
0 = Класс не может выполнять эту задачу
(x) = Для этой задачи класс является "лучшим из лучших" (может зависеть от определенных условий)
^ = Действует только против врагов определенного вида (звери, гуманоиды, демоны и т.д.)
# = Только на открытом воздухе
* = Требуются реагенты (например, яды)
Пометки голубого цвета обозначают улучшение, достижимое через таланты.
|
__________________
Последний раз редактировалось Moonlady, 21.04.2008 в 15:31.
|